Czy to akumulator czy coś bardziej bolącego [O1]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysztofok123
    Classic
    • 2010
    • 11

    Czy to akumulator czy coś bardziej bolącego [O1]

    Zamieszczone przez Maicroft
    Jak nie ma gazu, to zadne 6 miesiecy i 10kkm przebiegu. Nie ma sie co poddawac. Auto ma 2 lata pelnej gwarancji i tyle.
    racja. Mi gwarancja mija za 3 dni i właśnie oczekuję na decyzję SAP w sprawie zgłoszonych sprężyn.
  • zns
    Drive
    • 2008
    • 51

    #2
    Czy to akumulator czy coś bardziej bolącego [O1]

    Witam serdecznie wszystkich użytkowników
    Pacjent to octavia 1 z 99r. 1.6 w benzynie
    Ostatnie czasy borykam się z dziwnym jak dla mnie zjawiskiem. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem .
    Powinno być tak - raz przekręcam w stacyjce kluczyk ukazują sie wszystkie kotrolki (abs itd)
    po czym po chwili powinno wszystko zniknąć i powinna zostać sama czerwona kotrolka aku.
    Coś takiego :

    U mnie wszystkie kontrolki się zapalają oprócz czerwonej kontrolki aku .Po chwili wszystko gaśnie a kontrolki aku jak nie bylo tak nie ma . Gdy przekręcę drugi raz kluczyk (czyli jak zapalam auto) czerwona kontrolka aku mruga i po chwili gaśnie.Trwa to już jakieś 2 tygodnie
    A dzisiaj miałem taką przygodę . Wsiadam do samochodu i dzieje się coś takiego
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    Po odpaleniu zresetowal sie zegarek,wskazówki zwariowały i było słychać krótki sygnał alarmu.Dzieje się tak za każdym razem ja próbuje go odpalić
    Samochód stoi pod blokiem i czeka na wyrok ponieważ nie można go odpalić
    Dodam że akumulator jest z 2004 roku 50 Ah 12V
    Do tej pory nie było z nim żadnych problemów czy to w zimę (mrozy) czy też latem
    Czy to już czas na zmianę aku , czy takie są skutki padniętego aku ? czy to coś bardziej poważniejszego niż śmierć aku?
    Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję .Pozdrawiam zns

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Najekonomiczniej byłoby zapożyczyć (kablami jak w zimie)prądu z innego akumulatora i sprawdzić objawy, w ten sposób sprawdzisz, czy to Twój akumulator się skończył.

      Komentarz

      • zns
        Drive
        • 2008
        • 51

        #4
        dziadekk i tak też chyba zrobię . Tylko zastanawiam się czy to są takie objawy bo to troche dziwne jak na padnięty aku . Kotrolka na aku jest zielona (czyli że niby powinno z nim być wszystko oka) hmm nie wiem

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          odpal auto na kable i sprawdz ładowanie .najprawdopodobniej skonczyły sie szczotki w altrnatorze .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • Damian-jg
            Ambiente
            • 2008
            • 229

            #6
            Raczej regulator. Przy braku szczotek kontrolka zapala się normalnie
            FIAT Service

            Komentarz

            • ducker24
              Rider
              • 2011
              • 286

              #7
              wymień do i będzie po problemie nie będzie on trwał wiecznie 8 lat to i tak ogrom czasu

              Komentarz

              • ziutsane
                RS
                • 2007
                • 2376

                #8
                Witaj,
                U mnie było identycznie, jak padł regulator w alternatorze. Alternator w ogóle nie ładował i skończyło się to tak, że nie dojechałem do domu Oddałem do regenracji i problemu nie ma! Ładuje teraz książkowo.
                Radio: C90r+XDP210EQ
                Kable:Opt,Skyline,50 mm
                Wzm:XES M1+FP 1.800
                Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  #9
                  U mnie było identycznie jak miałem przerwany czerwony kabelek od alternatora.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • zns
                    Drive
                    • 2008
                    • 51

                    #10
                    Witam serdecznie.Sorki że nie odpisywałem ale nie miałem jak z powodu wyjazdu (nie swoim samochodem :] ).Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi te trafne i te mniej trafne. Wszystko się przydało. Sprawę rozwiązałem w następujący sposób . Podszedłem z aku do fachowca który podepną pod niego kompa i stwierdził że pora wystawić na niego akt zgonu. Kupiłem nowy 53 Ah i jak na razie wszystko wróciło do normy . Czerwona kontrolka aku jest widoczna a po odpaleniu znika. Nic nie wariuje i wszystko jest tak jak być powinno PS mam nadzieje że tak już zostanie . Temat można off .Pozdrawiam z mazur zns

                    Komentarz

                    Pracuję...